کلید ارتقای خدمات، درک دقیق نیاز مشتری است
به گزارش پایگاه خبری فاخر،مسعود صابری فر با تأکید بر اینکه ارتقای کیفیت خدمات، جلب اعتماد و رضایتمندی مشتریان از مهمترین اهداف گاز زنجان است، افزود: شناخت دقیق نیازهای مردم با اجرای طرحهای افکارسنجی و تحلیل دادههای واقعی امکانپذیر است و این اقدامات نزدیک به دو دهه است که به صورت مستمر انجام میشود.
افکارسنجی؛ مبنای تصمیمگیریهای راهبردی
وی با اشاره به اینکه مقوله افکارسنجی از اهمیت بسیار زیادی در بهبود خدمات شرکت گاز استان زنجان دارد، افزود: بیتردید پایهگذاری سیاستهای عمومی شرکت بر اساس دادههای واقعی محقق میشود.
سرپرست شرکت گاز استان زنجان تصریح کرد: با اجرای نظرسنجیهای علمی میتوان تغییرات نگرشی مشتریان را در طول زمان شناخت و بر اساس آن، سیاستهای عمومی و استراتژیهای آینده شرکت را تدوین کرد.
رضایت مشتری، اصل اول خدماترسانی
صابری فر با اشاره به اینکه نظرسنجی از ذینفعان و مشتریان سادهترین و مؤثرترین روش برای ارزیابی عملکرد و ترسیم نقشه راه آینده است؛ افزود: بر اساس نظر و بازخورد مشتریان میتوان استراتژیها و تصمیمات آتی شرکت را تعیین کرد، همانطور که استانداردهای ایزو نیز رضایت مشتری را در اولویت قرار میدهند.
وی اجرای طرحهای نظرسنجی را عاملی مؤثر در درک بهتر نیازهای مشتریان، بهبود تجربه آنان، افزایش وفاداری و اتخاذ تصمیمات مبتنی بر داده دانست و تصریح کرد: این اقدامات علاوه بر ایجاد مزیتهای رقابتی برای شرکت، در نهایت به جلب رضایت مشتریان و ارتقای مستمر کیفیت خدمات منجر خواهد شد.
اجرای طرح نظرسنجی توسط ایسپا
سرپرست شرکت گاز استان زنجان با یادآوری اینکه طرح امسال نیز توسط مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در جهاد دانشگاهی زنجان انجام شد و تأکید کرد: تحلیل علمی این دادهها تأثیر مستقیمی بر ارتقای کیفیت خدمات شرکت به مشتریان خواهد داشت.
داشبورد مدیریتی؛ ابزاری برای تصمیمگیری سریعتر
صابریفر همچنین به طرح داشبورد مدیریتی اشاره کرد و گفت: این طرح که بهزودی اجرا خواهد شد، نمایش بصری از دادههای کلیدی سازمان است که به مدیران امکان میدهد وضعیت فعلی را درک کرده، روندهای آینده را پیشبینی کنند و تصمیمات سریعتر و دقیقتری بگیرند.
تمرکز بر مشتری؛ قلب تپنده سازمان
وی با تأکید بر اینکه تمرکز بر مشتریان یکی از اصلیترین قابلیتهای داشبورد مدیریتی است، خاطرنشان کرد: مهمترین بخش هر سازمان مربوط به مشتریان آن سازمان است و با بهرهگیری از داشبورد مدیریتی، امکان مقایسه عملکرد فعلی با گذشته فراهم و تصمیمگیریها با سرعت و دقت بیشتری انجام میشود.
سرپرست شرکت گاز استان زنجان در پایان تصریح کرد: با بهرهگیری مستمر از ابزارهایی مانند افکارسنجی و داشبورد مدیریتی، میتوانیم خدمات خود را روزبهروز بهبود بخشیده و اعتماد و رضایت مشترکان را بیش از پیش جلب کنیم.