برگزاری مراسم روز ملی امامزادگان در بقعه حضرت قیدار نبی(ع) خدابنده
به گزارش پایگاه خبری فاخر،مراسم بزرگداشت روز ملی امامزادگان و بقاع متبرکه با حضور خادمین حسینیه و زینبیه اعظم زنجان و امامزاده سید ابراهیم(ع) در بقعه مطهر حضرت قیدار نبی(ع) شهرستان خدابنده برگزار شد.
در این آئین، حجتالاسلام عیسیزاده با تبریک دهه کرامت و گرامیداشت جایگاه امامزادگان، بقعه حضرت قیدار نبی(ع) را «نگین درخشان استان زنجان» عنوان کرد و گفت: وجود آرامگاههای مطهر انبیاء و اوصیای الهی در ایران، از جمله حضرت قیدار نبی(ع)، نشان میدهد که این سرزمین از دیرباز محل حضور پیامبران و دعوتگران به توحید بوده و مردم ایران همواره میزبانانی وفادار برای آنان بودهاند.
در ادامه این برنامه، خادمین امامزاده سید ابراهیم(ع) و حسینیه اعظم زنجان ضمن زیارت، دعا و ادای احترام به جد سیام پیامبر اسلام(ص) و فرزند حضرت اسماعیل(ع)، با فعالیتها و خدمات این بقعه شاخص دینی آشنا شدند.
حجتالاسلام عابدی، خادم و مسئول فرهنگی بقعه، در سخنانی به اقدامات این مکان مقدس در ایام جنگ ۴۰ روزه و نوروز اشاره کرد و گفت: این حرم با برخورداری از دهها زائرسرای تازهتجهیز، میزبان بیش از ۷۰۰ نفر از زائران بوده و با راهاندازی موکب خدمترسانی، غرفه کودک و نوجوان، ارائه مشاوره و پاسخگویی توسط روحانیون دورهدیده و اجرای برنامههای معنوی همچون نماز، دعا، قرآنخوانی و مراسمات مناسبتی، به خدمترسانی گسترده به مردم پرداخته است.