حق گویی و واقع گویی ویژگی بارز رسانه های اخلاق‌گراست

مدیرکل صداوسیمای استان زنجان در اختتامیه جشنواره جهادگران فاطمی عنوان کرد: حق گویی و واقع گویی ویژگی بارز رسانه های اخلاق‌گراست.
حق گویی و واقع گویی ویژگی بارز رسانه های اخلاق‌گراست

به گزارش پایگاه خبری فاخر زنجان،محمدجلیل آل امین، مدیرکل صدا و سیمای استان زنجان در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره جهادگران فاطمی اظهار داشت: رسانه، کارش حق گویی و روایت واقعیت است. حق گویی یعنی، خبر، همانطور که هست روایت شود نه آنگونه که راویان اراده کنند. این اصل یکی از اصول و ارکان روایتگری در رسانه‌هاست.

وی با بیان اینکه جهادگری که در مسیر حق حرکت می کند و واقعیت را در خرد و اندیشه‌ی حق اندیشی و خدمت به هم‌نوعان خود ‌جستجو می کند،تصریح کرد: باید سبک زیستی و مشی جهادی‌اش روایت شود.پس اگر رسانه‌ ای بر اساس ذات حرفه‌ی رسانه‌ ای خود عمل کند باید در توسعه‌ی اندیشه جهادگری در افکار عمومی برای ارتقای جوامع انسانی ایفای نقش کند اما می بینید رسانه‌های معاند ‌به حواشی جامعه ایران می پردازند و زمانی که به متن اقدامات جهادی می‌رسند یا سرشان را طرف دیگر می چرخانند و یا دو گانه‌ی حقوق بشر_بیگاری سر میدهند.

نسبتِ رسانه و گفتمان سازی اندیشه جهادی

 آل امین افزود: رسانه ها می توانند اندیشه بنیادین اخلاقی رفع نیازهای دیگری توسط داوطلبان کار اجتماعی را تبدیل به گفتمان عمومی نمایند. گفتمان عمومی جهادی یعنی تفکر جهادی فراگیر شود و مختص یک قشر یا صنف خاصی نباشد. جوامع انسانی با مشکلات زیادی درگیر هستند که رسانه‌ها می توانند بخشی از آنها را با ترویج کار جهادی و برقراری ارتباط دوسویه بین توانمند و نیازمند، حل کنند.

وسعت دادن به میدان کار جهادی

محمدجلیل آل امین با اشاره به لزوم گسترش فعالیت‌های جهادی گفت:کار جهادی انتها ندارد. مرزهایش قابل گسترش به مناطق مختلف کشور حتی خارج از کشور هم هست چرا که برای توان انسان مرزی متصور نیست. بنده معتقدم انسان ها با ده درصد توان خود در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی حاضر می شوند.

مدیرکل صداوسیمای استان زنجان گفت:تاریخ گواهی می دهد که همیشه انسان هایی هستند که نیاز به دستگیری انسان های دیگر دارند. از این رو توان و نیاز دو عنصری است که موجب می شود میدان کار جهادی وسیع تر گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *