افتتاح دو مجموعه بزرگ گردشگری در زنجان؛ «شایان» و «رونیکام» در هفته گردشگری به چرخه خدمات میپیوندند
به گزارش پایگاه خبری فاخر ،سید میکائیل موسوی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، در مراسم تجلیل از فعالان گردشگری استان که با همکاری این اداره کل و کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان زنجان برگزار شد، از افتتاح دو مجموعه مهم گردشگری و برنامههای ویژه گرامیداشت هفته جهانی گردشگری در استان خبر داد.
موسوی با اشاره به رویدادهای پیش رو در این هفته، اظهار داشت: با یاری خداوند، شاهد افتتاح مجموعه گردشگری «شایان» در محور تهم و همچنین بخشهایی از مجموعه گردشگری «رونیکام» در مسیر جاده تبریز خواهیم بود که این اقدامات گامهای مهمی در توسعه زیرساختهای گردشگری استان محسوب میشوند.
وی همچنین به اهمیت ارتقاء دانش و مهارت فعالان این حوزه اشاره کرد و افزود: در راستای افزایش کیفیت خدمات، دوره آموزشی ارتقاء در عصر ارتباط با مشتری ویژه تاسیسات گردشگری در این هفته برگزار خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان با گرامیداشت هفته جهانی گردشگری، تصریح کرد: امروز، نقش گردشگری در برنامههای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی سراسر جهان بیش از پیش روشن شده است و ما نیز در استان زنجان با برگزاری برنامههای متنوع، این هفته را ارج مینهیم تا جایگاه حیاتی این صنعت را به جامعه یادآور شویم.
موسوی به ظرفیتهای بینظیر تاریخی و فرهنگی استان اشاره کرد و گفت: گنبد سلطانیه به عنوان یک اثر ارزشمند جهانی، تنها نمونهای از گنجینههای بیشمار ماست. برای توسعه این تأسیسات، بناها و آثار، باید تلاش مضاعفی به کار گیریم. برخی از این مجموعهها زیرساختهای لازم را دارند، اما بسیاری فاقد آن هستند که در این راستا، بهرهگیری از ظرفیت بخش خصوصی برای ایجاد زیرساختها، امری ضروری است.
وی به موفقیتهای اخیر استان در برگزاری رویدادهای بزرگ اشاره کرد و یادآور شد: هفته گذشته، هجدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و نوزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در محل نمایشگاه کاسپین برگزار شد که یک رویداد عظیم و بیسابقه بود. استقبال گسترده مردم و حضور عزیزان از دانشگاهها و همچنین مهمانانی از کشورهای دوست نظیر هندوستان، پاکستان، افغانستان و عراق، نشان از اهمیت و جایگاه ویژه این جشنواره داشت که برگ زرینی در تقویم گردشگری استان به شمار میرود.