بدهی ۶۰۰ میلیارد تومانی بیمهها به دانشگاه علوم پزشکی زنجان
به گزارش پایگاه خبری فاخر،مهدی بیگدلی با اشاره به مطالبات انباشته این دانشگاه از سازمانهای بیمهگر، اظهار داشت: تأخیر در پرداخت این بدهیها روند تأمین دارو، شیرخشک و تجهیزات پزشکی در استان را با مشکلات جدی مواجه کرده است.
وی با بیان اینکه سازمانهای بیمهگر در حوزه دارو بدهی سنگینی به دانشگاه علوم پزشکی زنجان دارند، اظهار داشت: مجموع این مطالبات اکنون به حدود 600 میلیارد تومان رسیده و ادامه این وضعیت میتواند زنجیره تأمین اقلام حیاتی حوزه سلامت را دچار اختلال کند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با تأکید بر اینکه داروهای مورد نیاز بیماران صعبالعلاج بیش از سایر اقلام در معرض آسیب ناشی از این شرایط قرار دارند، تصریح کرد: هرگونه وقفه در تأمین منابع مالی، مستقیماً بر توان دانشگاه در تأمین بهموقع دارو، شیرخشک و تجهیزات پزشکی اثرگذار است و فشار مضاعفی را به مجموعه سلامت استان تحمیل میکند.
وی ادامه داد: بخشی از کمبودهای مقطعی دارو و تجهیزات پزشکی که در برخی مقاطع در سطح استان مشاهده میشود، ریشه در بدعهدی و تأخیر سازمانهای بیمهگر در پرداخت مطالبات دارد؛ مسئلهای که موجب ایجاد فشار در فرآیند تهیه، توزیع و تأمین اقلام مورد نیاز مراکز درمانی و داروخانهها شده است.
بیگدلی با اشاره به تلاشهای انجامشده برای کاهش آثار این مشکل بر مردم عنوان کرد: با وجود محدودیتهای مالی موجود، مجموعه معاونت غذا و دارو با همراهی مراکز درمانی، داروخانهها و شرکتهای تأمینکننده تلاش کرده است شرایط بهگونهای مدیریت شود که کمترین آسیب به شهروندان وارد شود و نیازهای دارویی و درمانی مردم تا حد امکان پاسخ داده شود.
وی خاطرنشان کرد: استمرار خدمات در حوزه سلامت و حفظ ثبات در تأمین اقلام ضروری، نیازمند همکاری جدی سازمانهای بیمهگر و پرداخت بهموقع بدهیها به دانشگاه علوم پزشکی است؛ چرا که در غیر این صورت، تداوم خدمترسانی مطلوب با دشواری بیشتری همراه خواهد شد.