دستگاهها املاک مازاد خود را برای تأمین مالی پروژهها معرفی کنند
به گزارش پایگاه خبری فاخر،جلسه مولدسازی داراییهای مازاد دولت عصر امروز شنبه ۱۶ خردادماه به ریاست سیدمحسن صادقی استاندار زنجان برگزار شد. این جلسه با دبیری دکتر خلیل قاسملو نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان و با حضور مدیران ارشد دستگاههای اجرایی استان در استانداری زنجان تشکیل شد.
در ابتدای این جلسه خلیل قاسملو نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گزارشی از عملکرد کارگروه مولدسازی اموال مازاد دولت در استان ارائه کرد و به جهش روند اجرایی این طرح و استفاده از ظرفیتهای قانونی برای تسهیل فرآیند شناسایی، پیگیری و فروش داراییهای مازاد دولت و تأمین مالی پروژههای نیمهتمام استان اشاره کرد.
در ادامه سیدمحسن صادقی استاندار زنجان با تأکید بر ضرورت تسریع در فرآیند مولدسازی داراییهای مازاد دولت اظهار داشت: دستگاههایی که متولی اجرای پروژهها هستند باید نسبت به شناسایی و معرفی املاک و داراییهای مازاد خود اقدام کنند تا از محل درآمدهای حاصل از واگذاری این اموال، منابع لازم برای تکمیل پروژههای استان تأمین شود.
وی با بیان اینکه زمان در اجرای پروژهها عامل تعیینکنندهای است، گفت: هرچه این فرآیند طولانیتر شود هزینه اجرای پروژهها افزایش خواهد یافت، بنابراین دستگاههای اجرایی باید با جدیت بیشتری در این مسیر همکاری کنند.
استاندار زنجان با اشاره به برخی موانع در معرفی املاک مازاد دستگاهها افزود: گاهی در بدنه کارشناسی دستگاهها تمایل چندانی برای عرضه املاک مازاد وجود ندارد و به دلایل مختلف این موضوع توجیه میشود، در حالی که هدف از مولدسازی استفاده از داراییهای بلااستفاده برای پیشبرد طرحهای توسعهای استان است.
وی پیشنهاد تشکیل تیمی مشترک برای شناسایی و پیگیری املاک مازاد دستگاههای اجرایی را مطرح کرد و گفت: این تیم با حضور نمایندگان دستگاههای اجرایی و امور اقتصادی و دارایی میتواند فرآیند شناسایی و معرفی املاک مازاد را تسریع کند و از بروز موانع احتمالی جلوگیری شود.
صادقی با تأکید بر پرهیز از نگاه بخشی در اجرای طرح مولدسازی خاطرنشان کرد: در این حوزه باید منافع استان در اولویت قرار گیرد و داراییهای راکد و بلااستفاده دستگاهها با همکاری مدیران اجرایی به چرخه توسعه بازگردد.
وی با اشاره به لزوم تدوین زمانبندی مشخص برای این فرآیند تصریح کرد: از زمان شناسایی ملک تا تعیین تکلیف آن باید تقویم زمانی مشخصی تعریف شود تا از اتلاف زمان و افزایش هزینهها جلوگیری شود.
استاندار زنجان همچنین به برخی شاخصها برای شناسایی املاک مازاد اشاره کرد و گفت: املاکی که کاربری آنها با مأموریت اصلی دستگاهها متناسب نیست، یا بلااستفاده و راکد ماندهاند میتوانند در اولویت بررسی برای مولدسازی قرار گیرند.
وی در پایان تأکید کرد: با همکاری دستگاههای اجرایی و استفاده از ظرفیتهای قانونی، مولدسازی داراییهای مازاد میتواند نقش مهمی در تأمین منابع مالی و تسریع در تکمیل پروژههای نیمهتمام استان ایفا کند.
انتهای پیام/