رشد ۳۳ درصدی کمکهای مردمی در طرح «اطعام علوی» زنجان
به گزارش پایگاه خبری فاخر،اکبر محمدی با اشاره به اجرای پویش «اطعام علوی» در دهه امامت و ولایت، اظهار داشت: این پویش با هدف ترویج فرهنگ احسان، انفاق و اطعام اجرا شد و خوشبختانه با استقبال گسترده مردم نیکوکار استان همراه بود.
وی با بیان اینکه مشارکت خیران در این طرح نسبت به سال گذشته افزایش قابلتوجهی داشته است، افزود: مجموع کمکهای مردمی جمعآوریشده در قالب «اطعام علوی» به ۳۵ میلیارد و ۹۵۵ میلیون ریال رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد رشد را نشان میدهد.
معاون مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: در قالب این پویش، ۱۴۰ هزار و ۴۷ پرس غذای گرم میان خانوادههای نیازمند توزیع شد. همچنین ۲ هزار و ۲۶۸ بسته غذایی، یکهزار و ۹۹۱ کیلوگرم گوشت قرمز و ۳۵۰ کیلوگرم گوشت سفید با مشارکت خیران تهیه و در اختیار جامعه هدف قرار گرفت.
محمدی با اشاره به نقش مراکز نیکوکاری در اجرای این طرح تصریح کرد: اجرای این برنامه با همکاری ۱۸۲ مرکز نیکوکاری در سطح استان انجام شد که این مراکز نقش مهمی در جلب مشارکتهای مردمی و توزیع عادلانه کمکها در مناطق مختلف ایفا کردند.
وی همچنین از اجرای پویش «به عشق علی(ع)» همزمان با دهه امامت و ولایت خبر داد و گفت: در قالب این پویش، مردم نیکوکار استان حمایت از یک یا چند فرزند یتیم و محسنین را بر عهده گرفتند تا گامی مؤثر در مسیر دستگیری از نیازمندان و ترویج فرهنگ نیکوکاری برداشته شود.