رشد 140 درصدی کشف انشعابات غیرمجاز آب در استان زنجان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: در سال گذشته بیش از چهار هزار انشعاب غیرمجاز در استان زنجان شناسایی و برخورد قانونی شد که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال پیش از خود 140 درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری فاخر،علی محمد نادرخانی اظهار کرد: از این تعداد انشعاب غیرمجاز بالغ بر سه هزار فقره تبدیل به مجاز شده که با تلاش عوامل زحمتکش شرکت آبفا میزان تبدیل انشعابات غیر مجاز به مجاز نیز با رشد 78 درصدی در سال 1404 مواجه بوده است.

وی افزود: بیشترین تعداد انشعابات غیرمجاز در استان زنجان طی سال گذشته به ترتیب مربوط به شهرهای زنجان، ابهر و نیک پی بوده است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان زنجان بیان کرد: بیش از 18000 فقره کنتور خراب نیز در اقصی نقاط استان طی سال گذشته شناسایی و تعویض شده است.

نادرخانی یادآور شد: امسال نیز تا کنون 422 فقره انشعاب غیر مجاز درسطح استان شناسایی شده که مجموع این اقدامات می تواند نقش بسزایی در تامین آب آشامیدنی پایدار برای شهروندان استان زنجان داشته باشد.

این مسئول با تاکید بر ضرورت برخورد جدی با مشترکین غیر مجاز بیان کرد: عدالت در توزیع آب آشامیدنی و جلوگیری از هدر رفت آب از جمله اهداف برخورد با انشعابات غیرمجاز آب در استان است.

وی با اشاره به استمرار وضعیت شکننده منابع تامین آب آشامیدنی از مشترکین خواست از آبیاری باغچه، باغات و استفاده از آب آشامیدنی برای مصارف غیرمرتبط بطور جد پرهیز کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *