سالیانه ۶۰۰ قلاده سگ در شهرستان طارم بر علیه بیماری هاری واکسینه میشوند
به گزارش پایگاه خبری فاخر،حسن یوسفی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان طارم با تأکید بر اهمیت تأمین بهداشت عمومی از طریق پیشگیری و کنترل بیماریهای مشترک بین انسان و دام اظهار داشت: به منظور مقابله با خطر بیماری مهلک هاری و افزایش ایمنی عمومی جامعه، سالیانه به طور متوسط ۶۰۰ قلاده سگ در سطح شهرستان طارم توسط اکیپهای مایهکوبی دامپزشکی واکسینه میشوند.
وی با اشاره به ماهیت سخت و طاقتفرسای خدمات دامپزشکی تصریح کرد: کارشناسان و واکسیناتورهای دامپزشکی در جریان عملیات واکسیناسیون همواره با خطرات جدی از جمله مواجهه با حیوانات مهاجم، آسیبهای فیزیکی ناشی از کنترل آنها و همچنین ابتلا به بیماریهای مشترک مواجه هستند.
یوسفی در پایان خاطرنشان کرد: این تلاشهای شبانهروزی و در صفِ مقدم سلامت، ضامن امنیت غذایی و بهداشتی شهروندان است و اداره دامپزشکی طارم با تمام توان برای ایمنسازی حداکثری و پیشگیری از بروز کانونهای بیماری تلاش خواهد کرد.