هیأت تجاری زنجان به زودی به کابل اعزام می‌شود

استاندار زنجان از اعزام هیأت تجاری به کابل و تأکید بر حذف واسطه‌ها در مذاکرات اقتصادی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری فاخر،سیدمحسن صادقی در دیدار با حسن بیگدلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی استان، بر توسعه روابط اقتصادی مستقیم میان فعالان دو طرف تأکید کرد.

وی با بیان اینکه زنجان دارای واحدهای تولیدی پیشرو در حوزه‌هایی همچون محصولات پتروشیمی، مصالح ساختمانی، صنایع غذایی و ماشین‌آلات کشاورزی است، اظهار داشت: این استان آمادگی کامل برای گسترش مراودات تجاری با افغانستان را دارد.

استاندار زنجان با تأکید بر ضرورت حذف واسطه‌ها در تعاملات اقتصادی افزود: آنچه امروز بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد، ایجاد مذاکرات مستقیم و چهره‌به‌چهره میان بازرگانان دو کشور است تا زمینه انعقاد قراردادهای پایدار و مؤثر فراهم شود.

صادقی با اشاره به اینکه افغانستان یکی از مقاصد مهم صادراتی زنجان به شمار می‌رود، تصریح کرد: در آینده نزدیک هیأتی متشکل از مدیران دولتی و نمایندگان بخش خصوصی استان به کابل اعزام خواهد شد تا ضمن بازدید میدانی از ظرفیت‌های بازار، جلسات تخصصی با تجار افغان برگزار و زمینه همکاری‌های عملیاتی فراهم شود.

در این نشست همچنین گزارشی از طرح‌های پیش‌بینی‌شده در حوزه‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی، مالی و لجستیکی ارائه شد و بر ضرورت برگزاری نشست‌های تخصصی مشترک میان فعالان اقتصادی دو طرف تأکید شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان نیز با استقبال از این پیشنهاد، روابط دو کشور را رو به توسعه دانست و از فراهم شدن برخی بسترهای جدید همکاری در حوزه‌های مرزی و تجاری خبر داد و قول مساعد برای هماهنگی سفر هیأت تجاری زنجان به کابل را اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *